Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


søndag den 1. april 2012

Michael ... kom lige

Kender i situationen? Eleven kalder på dig og du skynder dig ned for at hjælpe. Det er dejligt at kunne hjælpe. Dermed oplever man endnu engang, at man er uundværlig. På samme tid bliver man spurgt om ens arbejdsmail, som man selvfølgelig oplyser - selvom man har gjort det 100 gange før og selvom de kan se det ved hjælp af dagen skemabrik. Det er rart at kunne hjælpe! Men det er ikke smart. Det er ikke så underligt, at eleverne ikke er i stand til at løse komplekse problemstillinger, når de er blevet vant til et så højt serviceniveau. Vi er kommet så langt, at elever bliver fornærmet, når man ikke reager på deres "kom lige".
Det er slut med at være deres servicemedarbejder eller deres hund, som de kan kalde til sig når de har lyst. Hos mig skal eleven derfor markere, indtil jeg er klar til at svare eller også må han pænt komme til mig.

1 kommentar:

  1. Kære Michael

    Jeg lover fremover, at jeg vil til hver en tid, række hånden min i luften, når jeg skal spørge om din hjælp.

    Alt det bedste
    Kristian
    3C

    SvarSlet