Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


lørdag den 7. april 2012

iPad på gymnasiet

Kan man klare sig med en iPad alene i gymnasiet? Det kan man godt - hvis man vil accepter en række svagheder.
Vil jeg anbefale det? Kun hvis det er gennemtænkt.
For underviserne er en iPad et fantastisk redskab i det daglige arbejde. På et senere tidspunkt vil jeg beskrive hvad jeg i det daglige bruger min IPad til.
For at elever får det optimale ud af en iPad skal de lære om dens muligheder og begrænsninger.
En svaghed er, at man ikke kan aflevere sine matematikopgaver (skrive funktioner eller brøker) på en nem og overskuelig måde. Jeg har forgæves prøvet at finde en app, der løser dette problem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar