Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


onsdag den 4. april 2012

Google.dok i undervisningen

Jeg har gennem flere år brugt Google.dok i min undervisning og kan meget varmt anbefale det. Jeg bruger det i min daglige undervisning, i forbindelse med vejledning (hvor jeg også bruger Skype) og i forbindelse med tværfaglige projektforløb.
Indtil videre har jeg ikke været interesseret i at anvende Facebook eller Twitter. Til gengæld har jeg uden den større succes afprøvet Google+.
I det nyeste nummer af Gymnasieskolen kan man læse om gode erfaringer med de ovennævnte sociale medier. Google.dok har langt flere muligheder end fx Facebook.
Derudover skal man ikke glemme, at den direkte kommunikation face to face er guld værd og med anvendelsen af nye teknologier får man nye muligheder. Fx er mine erfaringer med at anvende Skype meget gode. Med til historien hører at jeg bruger min iPad hver eneste dag.
Overskriften for Gymnasieskolens nummer fra april er IT overlades til ildsjæle. Enig - og de ildsjæle skal ikke nedgøres eller kritiseres. Det er godt de afprøver noget nyt. Min opfordring til alle jer: Bliv ved og lad jer ikke slå ud af sure kollegaer, langsommelige ledere eller tekniske vanskeligheder.

Se fx:
Twitter-klassen. 28 svar på to minutter

Facebook udvider klasserummet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar