Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


lørdag den 7. april 2012

5 iPad apps

Der findes et hav af apps til iPad og der kommer hele tiden nye til. Jeg har afprøvet en del af dem og har efterhånden fundet frem til en gruppe af apps, som jeg bruger regelmæssigt og derfor fint kan anbefale.
I denne omgang vælger jeg de fem jeg bruger mest:
Pages: Et fint program til at skrive sine tekster. Man kan oprette dokumenter, mapper, indsætte tabeller, fodnoter og meget andet. Det er nemt at arbejde med.
Keynote: Det tog mig lidt tid at finde ud af mulighederne, der ligger i dette power point program. Nu bruger jeg det til alle mine kommende fremlæggelser.
Numbers: Et regneark, som fint kan bruges - det kræver dog tilvænning og tålmodighed. I en direkte sammenligning med fx Exel taber Numbers klart. Jeg bruger det til alle mindre opgaver og kan stort set nøjes med det. I lighed med både Pages og Keynote har Numbers en række skabeloner, som har et flot layout og som får produktionerne til at se professionelle ud. Jeg har fx brugt de skabeloner der hedder Faktura og Udgiftsrapport.
GoodReader: Et af mine bedste køb! Jeg arbejder en del med filer i PDF format. Her vil jeg gerne kunne indsætte kommentarere, understregninger med mere. Jeg vil ligeledes kunne oprette mapper og på denne måde holde styr på det hele.
Evernote: Installer Evernote på alle dine enheder og du har adgang til dem overalt. Jeg bruger det til at dokumentere begivenheder, oprette og udvikle projekter. Man kan indsætte lydfiler, optage billeder og meget mere. Prøv det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar