Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


søndag den 21. april 2013

Google i dagligdagen

Jeg er en stor tilhænger af IT løsninger, der er nemme, funktionelle, innovativer, sikre og effektive. Det er ikke ofte, at jeg finder den optimale løsning til de problemer, jeg står med i min dagligdag. Men jeg har fundet løsningen på en del af dem. Jeg anvender Google dokumenter (drev) i mit daglige arbejde og det virker! Det virker så godt, at eleverne selv vælger at bruger Google.dok i fag, hvor underviseren ikke kender mulighederne. Det er slut med at glemme sine dokumenter eller power point. Mulighederne for samarbejde og dokumentdeling er virkelig gode.
Hvis ikke du har prøvet det, så er der ingen grund til at vente med at opdage Google-universet.

Jeg bruger Google.dok til at skabe dynamiske arbejdsprocesser, til effektiv vejledning, testning, evalueringer, planlægning og meget andet.

Med en Google konto har du mulighed for at arbejde med Google+. Her får du en slags Facebook uden    de forstyrrelser der er på Facebook. En smart funktion er chat funktionen og ikke mindst de såkaldte Hangouts. Her kan man foretage en videokonference med op til 9 personer.
Du har desforuden en mail og kalenderfunktion. Google-kontoen virker også for YouTube og fx www.padlet.com (hvis ikke du har prøvet padlet skal du gøre det).

Til sidst Blogger: her er det virkelig nemt at oprette en blog. En del af mine blogs er private og kan kun ses af de elever, der er inviteret til øvelsen/opgaven og andre er offentlige, som fx denne du sidder og ser lidt nærmere på.

P.S. Når det nu lige handler om nemme løsninger: Husk Socrative.com


Ingen kommentarer:

Send en kommentar