Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


søndag den 20. januar 2013

Gode og nødvendige apps til underviseren

Tekstbehandling

Pages - nemt at bruge. Når jeg skriver lange tekster, bruger jeg mit eksterne tastatur.

iA Writer - fint program, når man ønsker at fokusere på teksten alene. Ikke noget der forstyrrer. Fokus er teksten og dens indhold.

Præsentation

Keynote - god powerpoint. Det er en god idé at importere forskellige skabeloner. Nemt at arbejde med og mange funktioner.

Prezi - en anderledes måde at lave en præsentation. Alt ligger online.

PDF

GoodReader - denne app har længe været min favorit, når det drejede sig om at håndtere PDF filer. Appen kan rigtig mange ting!

Adobe Reader - endelig en god gratis app til håndtering af PDF filer.

Film

iMovie - en fantastisk app, når du fx vil lave videoinstruktioner, kreative indslag, reklamer, småfilm, forklaringer eller hvad du ønsker.

Andre

SimpleMind+ - god app, nem at bruge.

Bamboo Paper - tegne- og håndskrivningsapp. Bruger den hver dag.

Flipboard - jeg er helt vild med de muligheder der ligger i denne app. Gå på opdagelse og skab din egen brugerflade.

Google og Google Drive - bruges når der skal arbejdes med Google eller Google.dok. Fungerer rigtig godt - men regneark og indsæt kommentar er ikke integreret. Men det førstnævnte arbejdes der på.

WorldFactbook - CIA World Factbook som app. Hurtig og godt!

CultureGPS - fantastisk hurtig app om Hofstedes dimensioner.


Jeg hører ofte, at man ikke kan skrive på en iPad. Det gælder sikkert for en del mennesker. Jeg elsker at skrive på den og når der skal skrives længere tekster, slutter jeg mit trådløse tastatur til min iPad.

MEN... Det største problem er stavekontrollen. Nogle gange overtager den ganske enkelt styringen. Det gælder for iPhone og iPad.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar