Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


søndag den 20. januar 2013

Apple

Apple er i krise. Aktiekurserne er fladet, forventningerne er nedskrevet og rygterne taler om uenigheder i bestyrelsen og ledelsesgruppe. Såkaldte eksperter står nærmest i kø for at beskrive krisen og dens årsager. Det er som om disse dommedagsprofeter håber på en nedtur for Apple. Ser man på aktiekursen så er det rigtig at Apple har oplevet et voldsomt fald fra september 2012 til i dag. Men i dag er trods alt bedre end i januar 2012. Man skal huske på at september 2012 var rekorden for Apple.

En af de store diskussioner går på, om Apple skal fortsætte med at udvikle deres hardware i form af endnu en nyere fx iPad og iPhone eller om der skal bruges mere energi på at rette de fejl og mangler styresystemerne og softwaren indeholder. Selvom jeg er meget glad for min iPad har den svagheder og mangler fx i forhold til dokumenthåndtering, billedarkivet, automatisk ordbog eller for slet ikke at glemme Apples eget kort, som kom som erstatning for Googlemap.

Hvis jeg skulle vælge mellem en ny iPad (har selv generation 2) og en gennemarbejdet systemopdatering, så vil jeg klart vælge det sidste.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar