Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


søndag den 6. oktober 2013

PDF til text ved hjælp af Google.dok

Du kender det godt. Du har taget en kopi fra en bog og vil gerne arbejde med teksten. Det er besværligt idet formatet er en pdf-file, der behandler teksten som et billede. Man kan få gratis programmer der lover meget, men ikke holde lidt. Man kan også købe lidt dyre og så kan man får problemet løst. Jeg bruger gerne Google.dok. Her kan jeg uploade filen. Husk at gå i indstillinger:

Resultatet er imponerende. Jeg downloader teksten til Word og går så i gang med at rette den til (ikke helt korrekt - jeg flytter det over i Pages), men de fleste bruger jo Word. Min sidste tekst var sat op i spalter og heller ikke det gav større problemer. Man skal lige læse korrektur en enkelt gang. Her er det fint, at man kan bruge "Find og erstat" funktionen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar