Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


søndag den 16. september 2012

Revolution eller paradigmeskift?

Undervisningsministeren taler om en revolution i undervisningen og retter fokus mod Ny Nordisk Skole. Et initiativ der skal støtte og fremme fagligheden i folkeskolen og i ungdomsuddannelserne. Det er et prisværdigt projekt og manifestet bagved er ambitiøst - se hertil http://nynordiskskole.dk/
Jeg bryder mig dog ikke om ordet revolution. Først og fremmest fordi det der efterlyses, ikke er en revolution. Det der dog er brug for er et paradigmeskift. Altså en grundlæggende ny tilgang til hvordan vi vil arbejde som undervisere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar