Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


lørdag den 12. maj 2012

Tre gode råd..

Vejledning 1: Lad eleven optage konklusionen, aftalen eller sammenfatningen med sin iPhone eller Smartphone. Dermed sikrer man sig, at vigtige pointer ikke bliver glemt. Vejledning 2: Skype er en god mulighed for at give vejledning, når eleverne ikke er fysisk til stede på skolen. Her kunne man passende kombinere vejledningen med et dokument i Google.dok, som eleven har inviteret vejlederen til. Så kan man diskutere det skrevne og samtidig se eleven rette i teksten. Power Point: Jeg udleverer ikke mine dokumenter til eleverne og de skal derfor selv tage ansvar for at følge med. Inspirer eleverne til at samarbejde om at sikre sig viden, fx ved at en elev tager billeder med sin iPhone eller Smartphone som så kan placeres på facebook eller hvor man nu ønsker at placere materialer til deling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar