Sider

Velkommen

Denne blok henvender sig først og fremmest til undervisere på de gymnasiale uddannelser.
Jeg vil fokuserer på undervisningens eller læringens forskellige aspekter. Herunder en kritisk anvendelse af IKT og forskellige strategier for læring og undervisning.
Derudover vil jeg også skrive lidt om mit multiværktøj fra Appel: iPad.


torsdag den 13. marts 2014

Google.dok og vejledning

Jeg kan på det varmeste anbefale, at man anvender Google.dok i forbindelse med vejledningsforløb eller projekter. Jeg har normalt mine hold knyttet til en mappe. I mappen opretter jeg så fx en undermappe med titlen på projektet. I denne opretter jeg så et dokument, som jeg kalder "jump-page". Her opretter jeg en tabel, hvor der bl.a. gøres plads til elevernes navne, deres emne et dialogfelt og et felt hvor jeg skriver ordet LINK. Alle har adgang til denne del at processen.
De studerende opretter nu selv et dokument eller en mappe (alt efter behov) som de inviterer relevante vejledere til. Dernæst kopierer de linket ind i fællesdokumentet, ved at markere ordet LINK i forbindelse med deres navn og vælger indsæt link.
Jeg kan på fællessiden (jump-page) se aktiviteterne på holdniveau. Mens jeg kan kommentere og følge gruppens eller den enkelte studerendes aktiviteter i dokumentet eller mappen. Den korte video nedenfor skal kun tjene som introduktion. Ønskes en mere præcis forklaring kan jeg altid kontaktes her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar